fredag 7. januar 2011

Ei sak for klimapanelet?

 Me har i fleire år blitt skremt med klimatrollet. På 80- talet var det ozonlaget, forureining  og  algeoppblomstringa. Så har det fortsett med stadig nye skremsler. Dei siste åra har det vore global oppvarming som skremde oss. I fjor blei oppvarminga avlyst... inntil vidare. Me fekk ny istid istaden.

Me kunne merka ting endra seg. Snøen smelta i fjella, og havfuglane vart fjordabuar. Måkane fyk over stølane på Hiim som om dei alltid har vore der. Dette blir diskutert, men ein ting blir ikkje diskutert og det har undra meg; Kva med den store fiskevandringa?

Silda er på vandring. Havets sølv er held seg ikkje lenger berre i havet. Nei, dei har utvandra til fjellvatna i innlandsnorge! Nå held  både måkar og sild til i fjellet, og eg lurer på kva det kan føre til.....

P1010091
Døme på fjellsild som ligg og vakar i tyttebærlake

Dagens kviss:  Kva er karbonfotsporet til Norge?

15 kommentarer:

  1. Eg får driste meg til å svare på kvissen din for første gang ;-) Karbonfotsporet (carbon footprint) til Norge ligger på 14,3
    sjekk linken for utregning: http://www.carbonfootprintofnations.com/content.php?cID=82

    :-)

    Karen Helene her forresten

    SvarSlett
  2. eehh.. mente 14,6 :p

    SvarSlett
  3. hekkan.. tar tilbake det jeg skrev i sted, dette gjaldt for hele verden :p... trøtt etter å ha vært våken siden halv 3 inatt hehe
    tør nesten ikke svare likevel.. men se på de blå søylene.. du spurte ikke spesifikk etter hvilket fotspor, medregnet import/eksport? :-)

    SvarSlett
  4. the librarian bitch7. januar 2011 kl. 11:44

    Å pokker! Var det ny kviss i dag. Trudde du tok ein pause til over helga i det minste
    Ny istid er på veg. Nummer 4 i rekka! I 2012. Sikkert ein del av dommedagsprofetien. Eg gler meg.
    http://www.filmweb.no/filmnytt/article401443.ece

    SvarSlett
  5. Halloen! Eg gløymde å slette spørsmålet. TLB vant før eg hadde planlagt! ;) uansett om det blir fortsettelse så har me ein anonym vinnar. Dagens vinnar er ny her og det viser seg å være datter nr 1.
    Gratulerer!

    Men må sei er e øvejidde øve atte dåkke ikkje lese innlegget.. De berre durer på.
    Ka syns de om denne klimaendringa som gjer at silda trekker inn i høglandet???

    SvarSlett
  6. Ups, eg trudde heller ikkje nu kviss kom så kjapt!!

    Her er også et svar:
    Karbonfotspora til Norge tilsvarer 70 mill.tonn CO2!

    SvarSlett
  7. hehe. det var eit feilslag.ligg inne på tre innlegg,

    men er e stadig like øvejidde øve at de ingen bekymrer seg over det som skjer i naturen ;) les mitt spørsmål over

    SvarSlett
  8. Silda slår eit slag for klimaet og trekkjer nærare tyttebæra den skal dele glas med.. slikt blir det meir kortreist mat av..
    Og skal den gå inn i historien som Fjellsild, så skulle det bare mangle at hu bodde i nærheten av fjell.. :-P

    Har forresten hørt at global oppvarming fører til istid i Norge fordi golfstraumen endrer retning..

    (den siste der var faktisk seriøst meint)

    RG

    SvarSlett
  9. og ang. kviss vs. blogg: eg leser dessverre ikkje fort nok til å først kunne lese blogginnlegget og så svare på kvissen før TLB.. derfor blir det ofte kvissen først og blogginnlegget etterpå.. :-P

    SvarSlett
  10. Eg las blogginnlegget ditt, men e så opptatt av å få svart på kvissen at det skjer først ;)

    Ang. klimaendring og ozonlaget som alle snakke om - eg har ikkje så møkje å sei om det, men hvis det sko bli så voldsomt møkje varmare, koffor har me hatt 2 lange kalde vintrer på rad?? Slik vinteren er nå, er slik eg hugsar den frå eg var unge.. Då var det møkje snø og skikkelig vinter.

    SvarSlett
  11. Nå likar eg dere bedre. :)

    fine klimadiskusjoner. Eg falt for anonyms forklaring om kortreist mat ;)

    Me går mot Fimbulvinter

    SvarSlett
  12. bare for å presisere: dei to siste anonyme innlegga denne gongen var meg på mobilen.. :-P
    (tog du kje signaturen min RG (rimiguten)? :-P )

    SvarSlett
  13. Du ska kje sjå vekk ifrå at verden går under i 2012 som Mayaene spådde.. men i norge skjer det ved Ragnarok, og fimbulvinteren som me opplever nå skal jo signalisere starten på det.. :-P

    Men du er heldig du Liv, ettersom du er ein av dei to utvalgte som skal overleve Ragnarok sammen med Livtrase i Hoddmimes skog.. :-P

    (hvis du ser bort fra detaljer som at Liv skal være en mann, og Livtrase kona hans)

    SvarSlett
  14. RG. Eg sleit med den signaturen, men kommentarene kunne likne på dine ;)

    Fare for at mayaene får rett. To kalde vintrar her, golfstraumen snur og vips så set eg der i Hoddmimes skog....

    apropos det at Liv er ein mann, hugs etter overgangsalderen kan vel kvinner reknast som menn ;)

    SvarSlett
  15. forresten dagens vinnar blei Anne. Anonym datter nr 1, svarte rett, men trekte alt tilbake pga søvnmangel ;)

    Anne svarte 70 mill

    Rette svar er 14,6 pr person, eller 70,4 totalt.
    Gratulerer, Anne!

    SvarSlett