søndag 2. januar 2011

Den store barnedåpen II

Innen matematikken blir det sagt at faktorenes orden er likegyldig. Eg har aldri hatt så stor tru på det, men den store barnedåpen på Røros har fått meg til å sjå annleis på det...

For der blei alt gjort i tilfeldig rekkefølge. Først la me dåpsbarnet, så hadde me festen med god mat og drikke. Neste dag døpte me han, gjekk på kafe og så reiste han frå oss utan å sei adjø.

Hovudpersonen såg me lite til. Han låg som regel og drog seg. Ikkje fekk han sjå dei fine bordkorta me hadde laga heller. Til litle Ask sin dåp måtte sjølvsagt bordkorta vera laga av pressa askeblader frå asken på Hiim


Her har hovudpersonen eit vake øyeblikk... før festen

Ops, der gløymde me å snu badne rette veien

Dressmann

Full konsentrasjon i pakkeopninga

Sjå her: me ete bjørnekjøt

tante Liva nyte sitt første voksne julebord

Oj, kva var det i det glaset?

De stolte foreldre

foreldre, fadrar, prest og Ask

Hovudpersonen med besteforeldra

Her med foreldra, tanter og onklar

Gullguten!

Her går me på kafe etter dåpen og gløymer heile dåpsbarnet. Denne koselige kafeen heiter Frøyas hus og er ein bakgårdskafe og butikk.

Dagens kviss: Kva kalles lova om faktorenes orden?    Nå tenker eg de må gruble litt ;)

13 kommentarer:

  1. the librarian bitch2. januar 2011 kl. 10:17

    Den kommutative lov sier i matematikken at om du endrer rekkefølgen på noe, endres ikke resultatet. I addisjon gjelder a+b = b+a, og i multiplikasjon gjelder a*b = b*a.

    En mer folkelig versjon av loven er at faktorenes orden er likegyldig. Faktorer er betegnelsen på tallene som multipliseres med hverandre. Da betegnelsen ledd brukes både i addisjon og subtraksjon, kan man ikke avlede den samme formuleringen (leddenes orden er likegyldig) - dog gjelder det for addisjon.

    Den kommutative lov er den mest brukte/kjente av de 10 grunnleggende algebraiske lover.

    SvarSlett
  2. kommutative loven
    Anne

    SvarSlett
  3. the librarian bitch2. januar 2011 kl. 10:24

    Men du vett at nå snakkar med matematikk og det har aldri vore lett for oss vanlige lov. Her kjem endå ein lov inn som handlar om kor faktorane står og i kva rekkefølge:
    -Den assosiative lov (tilføyningsloven) for addisjon:

    a + (b + c) = (a + b)+ c

    Rekkefølgen vi adderer tre verdier (eller flere) er likegyldig, da sluttresultatet blir det samme.

    # Den assosiative lov for multiplikasjon:

    a(bc) = (ab)c

    Multipliseringsrekkefølgen er uvesentlig for sluttresultatet.

    SvarSlett
  4. Og eg e dritsur for mens eg sko logga meg på Google kontoen min(som tar 100år frå denne maskina) - la THL inn svaret sitt, grrrrrrr

    SvarSlett
  5. Og kven er THL?
    TLB skal det sjølvsagt vere....:)

    SvarSlett
  6. eg er heilt impregnerte og legge meg flate! For ein kunnskap dåkke innehar!! :-O

    Min kjære storebror meiner at den kommutative lov kan ein tørke seg ein viss plass med. For prøv å snu om på faktorenes orden ved toalettbesøk ....

    SvarSlett
  7. the librarian bitch2. januar 2011 kl. 12:49

    Og eg som ikkje var ut or senga før klokka var passert 10!!! Var så sikker på at nå var eg for sein. Tenkte at Anne kunne fått dette poenget i dag og - for i morgon er det skulestart og då er eg vaken før fru Svensen :-)

    Har nå forstått verdien av å klikka på bileta dine, LIv. Da går alt så meget bedre og alt blir så meget større. Plutseleg kunne eg sjå betre den fantastiske dåpskjolen din (og gudlabadne')og elles kor fint dåkken hadde det på Røros.

    Bror din har eit poeng her, men toalettbesøk kjem vel ikkje under emne matematikk, så då er det vel ei anna lov som kjem inn. Lov om tyngdekraft t.d.

    SvarSlett
  8. E det skulestart i mårå?? Trudde det var på tysdag eg, (hvertfall på Sand skule og Sauda vid...)

    Ja, eg dett vel ut nå framover, hvis Liv kan vere så snill å legge ut kvissane 0830 istadenfor 0730 ,så har eg og ein sjangs...
    Eg vett du har 18 rette TLB, men eg gir meg ikkje uten kamp!

    SvarSlett
  9. the librarian bitch2. januar 2011 kl. 17:43

    Skulestart i heimen hjå meg, Anne. Berre slapp heilt av.
    Kan trøysta deg med det at eg er ikkje foran ein data 7.30 i morgon tidleg. Sit på båten eg og då.

    SvarSlett
  10. Ja, Anne Då fekk du poenget i dag!, "THL" ;) hehe, gir deg det fordi du har så trege maskin. Eg har igrunnen ein mistanke om at hu vil kvissen skal verea litt lenger... ;)

    Så bra tlb, eg har ikkje funne ut det med klikka. Men så flott.. då er spørsmålet: held kjolen mål?

    SvarSlett
  11. the librarian bitch2. januar 2011 kl. 19:19

    Ja, den haldt mål :-)

    SvarSlett
  12. Hei!

    Så koselig å lese bloggen din. Artig å lese om kosn barnedåpen gikk. Har jo ikke møtt Karen enda og fått noen rapport. Så da var det veldig kjekt med litt rapport her ;)
    Frøyas hus er en koselig liten plass.. Eg og mamma var der sommeren 2009. Vi overnattet der også. Knøttsmå rom med opptimalt mest mulig sengeplass ;)

    Kathrine (som du møtte på i høst)

    SvarSlett
  13. Hei Kathrine!

    Så hyggelig at du har funnet bloggen min. Ja, her kan du holde deg oppdatert om Karen, og en liten bygd inni fjorden på vestlandet;)

    Frøyas hus er flott. visste ikke at det går an å overnatte. Det kunne ha vært spennende å prøvd

    SvarSlett