fredag 18. februar 2011

Slangebæraren er tilbake

Så er det på an igjen. Den store diskusjonen: Dagbladet har eit oppslag om astrologi. Dei tek for seg vestlig astrologi og peikar på feil i den. Denne diskusjonen er er ikkje ny. Den dukkar opp med jamne mellomrom.  Årsaken til diskusjonen er endring i jordaksens retning. Der gjer at stjernene "flytter" seg. Dermed vil også stjerneteikna, eller dyrekretsen endre seg.

Vårt astrologiske teikn blir bestemt ut frå posisjonen til sola den dagen me blei fødde. Forandringa på nattehimmelen har gjort at stjerneteikna har flytta seg omlag ein månad dei siste 2000 åra. Då får me kanskje eit nytt stjerneteikn. Likar me det?

 Astrologien er nok like gammal som menneska. Me har alltid kikka opp på himmelen og lurt på kva som er der oppe. Dei første oppteikningar om astrologi er funne i  Mesopotamia frå ca 650 år f. kr. Alle store sivilisasjonar dreiv med astrologi; egyptarane, grekarane og romerane. 

Frå Roma breidde det seg til europa. På 1300- talet var det undervisningsfag på universitetet i Oxford.  Dei "store" på den tida var ofte astrologar. til dømes Kopernikus, Paracelsus, Brahe, Galilei og Kepler.  Galilei ødela faget sitt med å sei: " Berre det som kan målast er vitenskapelig verdifullt." Dermed vart astrologi utelukka frå det gode selskap og enda opp som kvasivitenskap. 

Det som er interessant i denne artikkelen er at  astronomen som er interjvua meiner at me må innføre eit 13. hus. Slangebæraren. Dette var eit hus som var inne før, men babylonerane ville ikkje ha tretten hus. Det balanserte betre med tolv hus. Dermed stod slangebæraren, eller Ophiuchus som dei kalla han, for fall.

Eg eg løve. det har eg alltid visst. Eg har også følt meg som ei løve. Uttrykket opp som ei løve, ned som ein skinnfell passar nok også til tider. Ei venninne av meg har lenge mumla om at eg nok sikkert er jomfru sidan eg er fødd den siste løvedagen. Så eg  nærma meg det nye horoskopet med hjarta i halsen. Stor lettelse! Eg har fått bevis for det eg alltid har visst.; eg er løve! Nå kan Anne berre gi seg med jomfrumaset sitt. :)

De kan  rulle nedover sida her, så finn det de forslaget til nytt horoskop. Så kan de sjå kva dykkar nye stjerneteikn er.


Fine bøker i gamle dagar. Lærebok frå 1400 talet (Wikipedia)


Horoskopet. Den ytterste ringer er dyrekretsen. Den kvite innanfor er planetsymboler




Den nye Dyrekretsen ifølge astronom Kunkle

- Steinbukken: 20. januar til 16. februar
- Vannmannen: 16. februar til 11. mars
- Fiskene: 11. mars til 18. april
- Væren: 18. april til 13. mai. 
- Tyren: 13. mai til 21. juni. 
- Tvillingene: 21. juni til 20. juli
- Krepsen: 20. juli til 10. august 
- Løven: 10. august til 16. september 
- Jomfruen: 16. september til 30. oktober
- Vekten: 30. oktober til 23. november 
- Skorpionen: 23. november til 29. november.
- Slangebæreren (Ophiuchus)*: 29. november til 17. desember
- Skytten: 17. desember til 20. januar


Dagens kviss: kva kallast endringa av jordaksens retning på" fint"?


Her står det svart på kvitt:
http://www.dagbladet.no/2011/02/06/nyheter/innenriks/astrologi/justering/astronomer/15338359/

6 kommentarer:

  1. Kjempeinterresant - sånt liker eg!!

    Langsom endring av jordaksens retning heter PRESESJON!

    SvarSlett
  2. Du er rå!! gratulerer

    nå kan du ete i deg at eg er jomfru ialle fall.:P Har du fått nytt tegn etter denne teorien?

    SvarSlett
  3. Ja, eg blei slangebæreren!!!
    Hehe, e fortsatt i tvil om du e jomfru eller ei ;)Sjølv om du er løve - har du masse jomfrutegn ideg!

    SvarSlett
  4. Så du blei det ekte mennesket. Hehe du gir deh ikkje ennå.. kva i all verda skal me gjere med deg ;) :P

    SvarSlett
  5. Eg blei tvilling...det er det galnaste!!! Eg som alltid har vore ein typisk kreps, tøff utenpå òg mjuk inni ;)

    SvarSlett
  6. Verden har gått av hengslene, ikkje meir å sei om det ;)

    SvarSlett